21 December 2009

Nyt i biografen - uge 51

En af årets største film havde verdenspremiere i denne uge. James Camerons Avatar. 12 år er gået siden hans Titanic fik premiere og slog indtjeningsrekorder over hele jorden, og science fiction/fantasy filmen Avatar er første spillefilm fra Cameron siden Titanic, efter han bl.a. han lavet en del dokumentarfilm. Avatar har fået utrolig meget opmærksomhed på grund af de eftersigende nyskabende special effects og 3D fremvisning, og man må selv gå ind i biografen og se, om den lever op til al snakken.

Jeg var inde og se den på premieredagen fredag, men ved ikke om jeg får skrevet en anmeldelse af den herinde på Filmhjørnet. Jeg kan dog sige, at jeg var langt mere begejstret for den end jeg havde regnet med. En flot, medrivende og spændende film. Hvis man altså kan lide disse film med enorme mængder af computer-effekter.

I denne uge havde også den danske familiefilm Superbror premiere. Den er instrueret af Birger Larsen, som i 1991 vandt både en Bodil og en Robert for sin skønne debutfilm Lad isbjørnene danse.

Læs filmanmeldelser på CinemaZone.dk.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home