01 December 2008

DVD-opdatering - 1/12

Jeg har fået lidt nyt ind i samlingen i de to uger der er gået siden sidste DVD-opdatering.


Warner Bros. Gangsters Collection Vol. 3
Warner har udgivet virkelig mange gode boxe med film fra deres bagkatalog, og jeg glæder mig rigtig meget til at dykke ned i denne box. Jeg har de to første i serien, og der er mange fantastiske film inkluderet. Jeg har ikke set en eneste af disse 6 film i denne box, men er overbevist om, at de nok skal holde niveauet fra i hvert fald box nr. 2. Det er svært at nå box nr. 1, som indeholder flere absolutte mesterværker.

<-- Warners Gangster Collection nr. 3 indeholder filmene Black Legion, Brother Orchid, Lady Killer, Picture Snatcher, Smart Money og The Mayor of Hell. Med skuespillere som Humphrey Bogart, Edward G. Robinson og James Cagney. De største af de største i genren.




The Eiger Sanction
Endnu en Clint Eastwood film til samlingen. Denne gang er Clinten oppe imod en morder i de schweiziske alper. Den danske titel er Kold hævn. Det siger det hele..!

Nissebanden
Nissernes ø fra 2003 er årets Tv-julekalender på DR, men den kan slet ikke hamle op med de to første Nissebanden-julekalendere. Dette er den første fra 1984, og den er virkelig god. Det samme er Nissebanden i Grønland, som jeg også skal have købt. Alle tre er netop udkommet til 99 kr. stk.

Grace is Gone
En rigtig god lille film, som jeg fik til anmeldelse hos FilmNet.dk. Min anmeldelse kan læses lige her.

Breezy
Efter Clint Eastwood fik en flot instruktørdebut i 1971 med Play Misty for Me, fulgte han op med to film i 1973. Breezy er den ene, men han er ikke selv med i denne. Jeg har aldrig set filmen, men den har fået nogle gode ord med på vejen, og skulle være endnu et bevis på hvor god en filminstruktør Eastwood er.

Two Friends
Jane Campion er en af kun tre kvinder der har været nomineret til en Oscar for bedste instruktion. Dette er hendes debutfilm, og det ser ud til, at den tematisk holder stilen fra hendes andre film.

Tanner on Tanner
Robert Altman er en af mine yndlingsinstruktører, og hans Tanner '88 er en fremragende politisk satire. Dette er efterfølgeren, som dog ikke har helt samme kvalitet. Men der er ikke mange der kan lave satire som Altman kunne.


Det var så den lille stak jeg har fået i løbet af de sidste to uger. Næste DVD-opdatering regner jeg med kommer efter jul, hvor der, hvis alt går efter planen(!), gerne skulle ligge nogle DVD'er under juletræet.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home