17 November 2008

DVD-opdatering - 17/11

Selvom privatøkonomien stadigvæk ikke er hvad den har været, så er der da blevet købt lidt ind i den måned der er gået siden sidste DVD-opdatering her på Filmhjørnet. Da det lige har været Halloween, er der forøvrigt kommet en del gysere kommet ind i samlingen.


Wanted
Denne fanden-i-voldske og farvestrålende actionfilm fra den russiske instruktør Timur Bekmambetov, har jeg købt hjem fra England (udkommer i DK til december). Filmen er en adrenalinpumpende omgang, og bare ren og skær ballade. Desværre prøver den at være lidt for filosofisk, og det klæder den ikke. Men seværdig er den bestemt.

Morten og Peter - det komplette gak gak
Nick Horups livsbekræftende Tv-programmer om Morten og Peter er udkommet på DVD, og jeg fik denne til anmeldelse på Filmnet.dk. Min anmeldelse kan læses lige her.

30 Days of Night
Night of the Living Dead

Disse to film blev købt i anledning af Halloween for et par uger siden. Den første er en blodig og ret fremragende vampyrfilm som var oppe i de danske biografer sidste år, og den anden er George Romeros udødelige zombie klassiker. Mange gange imiteret, aldrig overgået og utallige gange hyldet i andre gysere.

Radio Days
Endnu en Woody Allen-film til samlingen (nu mangler jeg kun 2!). Radio Days er et dejligt nostalgisk tilbageblik på Allens egen barndom, en hyldest til New York og tiden hvor tonerne fra radioen fyldte gaderne.

A Nightmare on Elm Street
Alle filmene i denne serie er fornylig blevet udsent i nye udgaver til 50 kr. stk., og jeg købte den første i serien hos Fona. Mere bliver det ikke til, for jeg er ikke særlig begejstret for efterfølgerne. Den første er den klart bedste, og er uden tvivl en af gysergenrens store hovedværker.

The Strangers
Miss Pettigrew Lives for a Day

To biografakutelle film som jeg bestilte hjem fra Axel Music, da de allerede er udkommet på DVD i region 1. Jeg har kun fået set den ene. The Strangers er en bemærkelsesværdig instruktørdebut, og giver et godt brutalt gys, men det er også en lidt ujævn og forudsigelig film. Miss Pettigrew har jeg ikke fået set endnu, men det sker snart. En komedie med uimodståelige Amy Adams i den ene hovedrolle kan kun være seværdig!

Klovn: 5. sæson
Nyeste sæson af Klovn kan ikke helt hamle op med de tidligere sæsoner, men der er dog nogle afsnit i sæsonen som er helt i top. Sæson 6 er i skrivende stund i produktion, og jeg glæder mig meget til endnu en omgang klovnerier med Frank Hvam og Casper Christensen. De har virkelig gjort det godt med denne serie.

Nosferatu
Tysk stumfilmsgyser fra 1922 holder stadigvæk den dag i dag. Jeg havde faktisk planlagt, at skulle se filmen til Halloween, men det tog forhandleren jeg bestilte den hos hele tre uger at skaffe den hjem, så jeg nåede desværre ikke at have den til Halloween-aften d. 31 oktober. Filmen kan selvfølgelig også ses alle andre tider på året, og denne 2 disc udgivelse fra selskabet Kino er virkelig flot.

Indiana Jones og krystalkraniets kongerige
Jeg kan ikke skjule, at jeg var skuffet over denne nye Indiana Joens-film. Den første film i serien er en af mine absolutte yndlingsfilm, og jeg synes meget af magien fra de første film mangler i denne nye. Men det er alligevel en fin oplevelse, og selvfølgelig skulle den hjem på hylden. Jeg anmeldte filmen her på Filmhjørnet da den havde biografpremiere, og den anmeldelse kan læses her.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home