07 December 2008

Nyt i biografen - uge 49

Ja, så er den gal igen. Jeg lovede en anmeldelse af Body of Lies tidligere på ugen, men jeg har ikke fået den skrevet endnu. Jeg var dog inde og W. i fredags, så det giver mig en god grund til at få sat mig ned og få skrevet anmeldelser af begge film lige så snart jeg får tid!

Men først gælder det ugens nye film. Uge 49 byder på premieren på Oliver Stones W., en film om den nuværende amerikanske præsident George W. Bush. Hvis man synes, at Bush er fanden selv, så skal man nok ikke gå ind og se filmen, for Oliver Stone tegner et meget mere nuanceret portræt, og det er netop en af filmens store styrker, at man ikke tvinges til at tage et bestemt standpunkt.

København og Århus ser også noget lidt mere eksotisk i denne uge i de franske film Købmanden fra Provence og Lyden af sand, og for dem der elsker gysere er der flere steder i landet premiere på filmen Quarantine, som er en genindspilning af den kun et år gamle spanske gyser Rec.

Der er også noget for hele familien i den danske Max pinlig, som tager figurerne fra den populære Tv-serie Max ind i biografens mørke. Filmen er instrueret af Lotte Svendsen, som også instruerede flere af seriens afsnit, og for snart ti år siden lavede den dejlige Bornholms stemme.

Sidste nye film i denne uge er den amerikanske julekomedie Four Christmases, som blev en meget stor succes i de amerikanske biografer i sidste uge. Om Vince Vaughn og Reese Witherspoon kan overføre succesen til de danske biografer må vi se.

Anmeldelser af ugens nye film kan som altid læses hos CinemaZone.dk.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home