11 August 2008

DVD-opdatering - 11/8

Ja, jeg har ikke fået så meget nyt i min samling som ved de sidste par opdateringer, men lidt er der da kommet.


No Country for Old Men
Coen-brødrenes nyeste film vandt stort set alt der var at vinde under årets prisuddelingssæson. Bl.a. Oscars for bedste film og instruktion. Jeg er ikke enig i at dette er 2007s bedste film, men det er en fremragende film. Læs min anmeldelse af den her.

De fortabte sjæles ø
Flot dansk eventyrfilm af Nikolaj Arcel, og en spændende film med højt internationalt snit. Faktisk har Arcel netop skrevet under på en kontrakt om at genindspille filmen i USA. Dog har han udtalt, at det vil blive en anderledes film. Det bliver spændende at se, hvad der kommer ud af det.

Spurven
Franske Marion Cotillard vandt en Oscar for bedste kvindelige hovedrolle for sin tour-de-force præstation som Edith Piaf, i denne ganske seværdige biografiske film. Jeg synes dog ikke, at filmen er helt vellykket, men Cotillard er alle pengene værd.

The X-Files: Første sæson
Da jeg så, at Fona have fået alle sæsonerne af The X-Files til 200 kr. pr. sæson, besluttede jeg mig for, at nu måtte jeg i gang med at få dem hjem. Jeg har fået set lidt over halvdelen af denne sæson 1, og serien er præcis ligeså god som den var i midten af 90'erne, hvor den blev et fænomen på Tv-skærmen.

Dick Turpin: Første sæson
Jeg har ikke set denne serie siden den blev sendt i fjernsynet da jeg var barn, men seriens kendingsmelodi står indprentet i hukommelsen. Holder Dick Turpin i dag? Ja, både og. Serien er ikke nyskabende eller banebrydende, men den har en gedign engelsk charme, som bestemt er seværdig her næsten 30 år senere.

Control
Denne film om Joy Division-forsangeren Ian Curtis, er en af årets mest anmelderroste film i de danske biografer. Den hollandske fotograf og musikvideoinstruktør Anton Corbijn får her sin debut som spillefilmsinstruktør, og for musikfans er Control et must.

Silent Light
Mexicanske Carlos Reygadas er en ener. Hans film er uhyre minimalistiske, og har noget virkelig specielt over sig. Reygadas har vundet priser på Cannes Film Festival får både debutfilmen Japón og denne film, der foregår i et mennonit-samfund i Mexico.


Det var så det jeg har købt i løbet af de sidste par uger. Jeg ved ikke rigtig hvornår næste DVD-opdatering kommer, for nye indkøb er lidt stillestående i øjeblikket. Men der skal nok ske noget andet herinde i den kommende tid.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home