04 January 2009

Nyt i biografen - uge 1

Mens sidste års første uge så premiere på bl.a. japansk tegnefilm, intelligent drama om kærlighed og sygdom i alderdommen, og nyeste fra Woody Allen, så er det ungdommen der er målgruppen til de film der fik premiere i 2009s første uge.

Ugens store film er Frank Millers The Spirit, baseret på tegneserien af samme navn. Jeg har været inde og se filmen, og kan bare sige, at efter et 2008 der så alletiders måske bedste superheltefilmatisering i The Dark Knight, så er det dybt skuffende, at se 2009 starte med en så jammerlig superheltefilm som The Spirit. Jeg uddyber mere i min anmeldelse af filmen, som er lige på trapperne.

Der er amerikansk ungdomsfilm med Sex Drive, som følger en flok unge fyre på en "road trip" igennem USA, og romantisk komedie med My Best Friend's Girl hvor Kate Hudson, Dane Cook og Jason Biggs bliver involveret i en kærlighedstrekant.

Hormoner, hængerøve og hårde bananer er ugens sidste nye premiere, og denne engelske ungdomsfilm er en fryd at være vidne til. Jeg har også en anmeldelse af den undervejs.

Anmeldelser af ugens nye film kan findes på bl.a. CinemaZone.dk og Filmnet.dk.

Jeg har ét nytårsfortsæt i år, og det er, at jeg så hurtig som muligt skal få skrevet anmeldelser af de film jeg ser i biografen. Jeg har af flere forskellige grunde haft store problemer med det i efteråret, og det har været irriterende. Jeg har stadigvæk en håndfuld hængepartier fra december. Det drejer sig om anmeldelser af Body of Lies, W., The Day the Earth Stood Still og Lad den rette komme ind. Men de er nu næsten skrevet, og skal bare finpudses. Klik på titlerne i løbet af en af de kommende dage, så er anmeldelserne af de fire film klar. Jeg burde også få skrevet en anmeldelse af storfilmen Australia, men jeg tror ikke det bliver lige med det samme. Nu skal der fokuseres på det nye år!

Med det er der ikke andet at sige, end velkommen til 2009, og forhåbentlig en masse gode filmoplevelser.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home