21 April 2008

Nyt i biografen - uge 16

Nå, lige et lidt forsinket kig på hvad der er nyt i biografen i uge 16. Fredag var det St. Bededag, så de nye film kom om torsdagen, så de var klar til fridagene. Og der var en hel del nyt. Seks amerikanske film og en enkelt dansk.

Den danske kommer fra spillefilmsdebutanten Christian Dyekjær, og hedder Spillets regler. Et psykologisk drama, der har fået en lidt blandet modtagelse af de danske anmeldere.

Fra USA er der rendyrket komedie i spoof-filmen Meet the Spartans, som bl.a. gør grin med de historiske storfilm. Jeg forstår ikke rigtig, at denne genre kan blive ved med at være populær, men det er den anden spoof-film vi får i april måned..!

Romantisk komedie/drama finder vi i Margot at the Wedding, med Nicole Kidman i hovedrollen. Bag kameraet står Noah Baumbach, som for et par år siden lavede den fremragende The Squid and the Whale. Den populære komiker Steve Carell spiller hovedrollen i Min brors kæreste, som jeg snart anmelder her på Filmhjørnet.

Action er der i finske Renny Harlins Cleaner, gys i Frank Darabonts Stephen King filmatisering The Mist, og for musikfans er der en godbid i Martin Scorseses dokumentarfilm om The Rolling Stones; Shine a Light.

Der vil nok være lidt mindre aktivitet her på Filmhjørnet hen over sommeren, for det er en tid på året hvor jeg ikke går så meget i biografen. Men lidt vil der da ske. Jeg har stadigvæk et hængeparti med nogle anmeldelser, og jeg vil da også skrive lidt om Cannes Film Festival, der finder sted i næste måned. Og i hvert fald to af sommerens store film vil der også komme anmeldelser af. Den nye Indiana Jones og den nye Batman.

Anmeldelser af sidste uges nye film kan findes på CinemaZone.dk.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home